Ekonomi

Türkiye’de tüketici güveni son 16 ayın zirvesine çıktı

Investing.com – Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ekim ayı tüketici güven istatistiklerini yayımladı.

TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) iş birliğiyle yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarına dayanan endeks Eylül ayında 78,2 iken Ekim ayında %3 artışla 80,6 oldu.

Endeksin artışı, ekonomik beklentilerin iyileşmekte olduğunu gösteriyor. Bu da tüketicilerin gelecekteki ekonomik durumdan daha umutlu olduklarını ve harcama yapma eğilimlerinin arttığını ifade ediyor.

Mevcut dönemde hanenin maddi durumu

Mevcut dönemde hanenin maddi durumu endeksi, Ekim ayında Eylül ayına göre %0,2’lik bir düşüşle 64,7 oldu. Bu kategori, tüketicilerin şu anki maddi imkanlarını değerlendirmelerine dayanıyor.

Ekim ayında küçük bir düşüş görülse de genel artış trendi tüketicilerin mevcut ekonomik ortamda biraz daha temkinli olduğunu ortaya koyuyor. Maddi durum değerlendirmeleri, genel endeksin aksine oldukça stabil seyrediyor.

Gelecek 12 aylık dönemde maddi durum beklentisi

Gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durum beklentisi endeksi, Eylül ayında 77,4 iken Ekim ayında %6,1’lik bir artışla 82,1’e yükseldi. Artış, tüketicilerin gelecekteki maddi durumları hakkındaki beklentilerinde olumlu bir değişim olduğunu gösteriyor.

Tüketicilerin maddi beklentilerindeki bu iyileşme, ekonomik güvenin güçlendiğine işaret ediyor. Artan beklentiler, tüketicilerin harcamalarını ve yatırımlarını artırma potansiyeline sahip olduklarını yansıtıyor.

Genel ekonomik durum beklentisi

Gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durum beklentisi endeksi, Eylül ayında 74,5 iken Ekim ayında %1,1 artarak 75,3 oldu. Genel ekonomik durum üzerindeki beklentilerde görülen büyüme, ekonomik toparlanma yönünde umut verici bir sinyal olarak değerlendiriliyor.

Bu artış, tüketicilerin genel ekonomik durum hakkındaki iyimserliğinin sürdüğünü, ekonomik toparlanmanın beklentileri olumlu etkilediğini gösteriyor. Ekonomik durum beklentilerindeki bu iyileşme, ekonomik politikaların güvenle karşılandığını ortaya koyuyor.

Dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi

Gelecek 12 aylık dönemde dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi endeksi, Eylül ayında 96,2 iken Ekim ayında %4,1’lik bir artışla 100,1 oldu. Bu artış, tüketicilerin büyük ve uzun ömürlü ürünlere daha fazla yatırım yapma eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Harcama yapma eğilimindeki artış, tüketici güven endeksinin geneliyle paralel hareket ediyor. Tüketicilerin ev eşyaları veya teknoloji ürünleri gibi büyük kalemlere olan ilgisinin arttığı, piyasaların canlanmasını sağlayabilecek nitelikte.

hilvanhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu